Kaj je brezstično plačevanje?

To je plačevanje brez fizičnega kontakta med plačilno kartico in POS terminalom. Za izvedbo take transakcije morata biti tako plačilna kartica kot POS terminal opremljena s t.i. NFC (Near Field Communication) tehnologijo. Navadno gre za plačila manjših vrednosti, brez dotika in vnosa osebne PIN številke. Plačila večjih vrednosti je potrebno potrditi z vnosom PIN številke.

Katere kartice Primorske hranilnice so opremljene z brezstično tehnologijo in kako jih prepoznate?

Z brezstično tehnologijo so opremljene vse Maestro kartice, naročene po 1. 2. 2018. Prav tako bodo brezstične kartice prejeli vsi komitenti ob naslednji obnovi, torej ob poteku veljavnosti stare stične kartice. Prepoznavne so po tem, da so izdelane na karticah s prenovljeno grafično podobo in opremljene z znakom  za brezstičnost.

Prav tako bodo z brezstično tehnologijo opremljene vse kreditne kartice MasterCard, naročene po 1. 3. 2018.

Prva uporaba brezstične kartice

Vsaka prva uporaba brezstične kartice mora biti stična. To pomeni, da je potrebno kartico, ne glede na višino zneska, vstaviti v režo POS terminala in transakcijo potrditi z vnosom osebne PIN številke.

Kje lahko plačujete brezstično?

Brezstično plačilo lahko opravite na POS terminalih, ki so opremljeni z znakom  za brezstično plačevanje z brezstičnimi karticami.

Kako poteka brezstično plačilo?

Po potrditvi zneska s strani prodajalca kartico prislonite k POS terminalu na označeno mesto, počakate na zvočni in/ali svetlobni signal in plačilo je opravljeno. Če gre za nakup večje vrednosti, je potrebno vnesti še osebno PIN številko.

Kaj storiti v primeru, ko je brezstična transakcija zavrnjena?

Če je brezstična transakcija zavrnjena, lahko zahtevate, da se transakcija opravi stično – kartico vstavite v režo POS terminala in transakcijo potrdite z vnosom osebne PIN številke.

Zaporedni nakupi s skupno vrednostjo nad 20 evrov

Po več zaporednih brezstičnih transakcijah brez vnosa PIN številke je potrebno opraviti stično transakcijo ne glede na vrednost trenutnega plačila. Vsaka stična transakcija ponastavi števec skupne vrednosti brezstičnih nakupov na 0. Stične transakcije so tudi vsi dvigi gotovine na bankomatih.

Ali je brezstično plačevanje varno?

Začetki brezstičnih plačil segajo v leto 2003, v Evropi pa se brezstična plačila uporabljajo že 5 let. Ker gre za kriptiran prenos podatkov med brezstično kartico in POS terminalom, je ta edinstven za vsako posamezno transakcijo. Zlorabe doslej še niso bile zaznane. Sicer pa na procesnem centru Activa budno spremljajo uporabo vseh kartic in zaznajo vse odstope od nakupovalnih vzorcev.

Prijava izgube ali zlorabe kartice

Ob izgubi ali kraji kartice vas prosimo, da se nemudoma obrnete na servisni center Activa na telefonsko številko 05 / 666 12 56 ali po faksu 05 / 666 20 10. Tam vam bodo usposobljeni delavci pomagali pri reševanju problemov.